Vår policy

STÄDGARANTI:​

För oss är det en självklarhet att kunden ska vara nöjd med vårt arbete! Därför har vi även "nöjd kund garanti". Detta innebär ifall ni har några anmärkningar på städningen så återgäldar vi det kostnadsfritt.

Eventuella anmärkningar på tjänstens utförande ska lämnas till Flyttstäd Karlstad AB inom 5 dagar efter utfört flyttstädning samt inom 24 timmar efter utfört hemstädning.

Detta på telefon 010-14 15 470  eller kontakt@flyttstadkarlstad.se

AVBOKNING:

Flyttstädning

Avbokning skall göras till Flyttstäd Karlstad AB senast 48 timmar innan bokningdagen för flyttstädning.

Vid inställd städning mindre än 48 timmar innan städningen påbörjar kommer Flyttstäd

Karlstad AB att fakturera 50 % av det ordinarie priset på grund av personalkostnader.

Kommer en avbokning senare än 24 timmar debiteras 100 % kostnaden för utebliven

städning.

Avbokning görs på telefon 010-14 15 470  alternativt via mail på kontakt@flyttstadkarlstad.se

Hemstädning & Fönsterputsning

Avbokning skall göras till Flyttstäd Karlstad AB senast 24 timmar innan bokningstiden för hemstädning.

Vid inställd städning mindre än 12 timmar innan städningen påbörjar kommer Flyttstäd

Karlstad AB att fakturera 70 % av det ordinarie priset på grund av personalkostnader.

Kommer en avbokning senare än 12 timmar debiteras 100 % kostnaden för utebliven

städning.

Avbokning görs på telefon 010-14 15 470  alternativt via mail på kontakt@flyttstadkarlstad.se

BRA ATT VETA NÄR DU HAR BOKAT FLYTTSTÄD:

  • Vi Frostar inte av kyl och frys, med tanke på risken för vattenskador. Detta måste därför ombesörjas av kunden.
  • Vi drar inte fram spis, kylskåp och frys. Många kök har ömtåliga golv, även detta måste ombesörjas av kunden.
  • Vi drar inte fram tvättmaskin och torktumlare, detta för att undvika vattenskador. Detta måste därför ombesörjas av kunden.
  • Vi våttorkar inte väggar och tak med tanke på risken för missfärgning, tappet förstörs osv. Om kunden själv vill lägga till denna extratjänst är det på kundens risk för eventuella skador som kan uppstå.
  • Om ni har fönster som är högre än 2,5m från marken får ni säga till när ni bokar städningen.
  • Vår offert gäller ett normalt slitage och nedsmutsning.
  • Det ska alltid finnas kontinuerligt tillgång till vatten och el i bostaden under våran städning.

Genom att beställa tjänster av Flyttstäd Karlstad AB godkänner du som kund ovanstående villkor.

Skulle villkoren inte uppfyllas av er som kund har Flyttstäd Karlstad AB rätt att fakturera hela beloppet samt eventuellt fakturera tilläggskostnader som orsakas av att villkoren inte uppfylls.

BRA ATT VETA NÄR DU HAR BOKAT HEMSTÄD:

  • Det är bra om du har plockat upp saker som ligger på golvet

  • Plockat undan disk etc. från bord och bänkar.

  • Det blir ett bättre resultat om det är fritt under sängarna.

  • Om ni så önskar kan vi röja undan ovanstående mot timersättning.

  • Vår offert gäller ett normalt slitage och nedsmutsning.

Genom att beställa tjänster av Flyttstäd Karlstad AB godkänner du som kund ovanstående villkor.

SÅ ÅTERGÄLDAS ANMÄRKNIGAR;

Vi återgäldar era anmärkningar vis snabbast möjliga tillfälle.

Alla anmärkningar ska kunna styrkas med underlag så som bild.

Anmärkningarna återgäldas genom att personalen kommer till eran bostad och städar de punkter ni är missnöjda med. Dvs, vi gör ingen prisreducering.

Prisreducering är enbart aktuellt då båda parter är ense om det.

Prisreduceringen får inte vara mer än den kostnad det skulle kosta Flyttstäd Karlstad AB att återgälda anmärkningen.

Vi återgäldar enbart de punkter som ingår i våran tjänst.

Kunden skal vara med vid besiktningen vid eventuell Efterstäd och godkänna städningen efter utfört efter städ.

Har kunden inte möjlighet att vara med vid efterstäd samt godkänna städningen har kunden i efterhand inte rätt till att anmärka på ytterligare "nya" punkter. I detta fall är garantin förbrukad.

DVS. tex. Kunden ringer dag 1 och har anmärkning på golvet. Flyttstäd Karlstad AB åker och återgäldar detta och kunden har inte möjlighet att vara med samt godkänna. Kunden kan nu inte ringa dag 2 samt lämna anmärkning på tex fönstren. I detta fall är garantin förbrukad.

Det kunden dock kan göra är att anmärka både fönster samt golv vid första anmälan alternativt vara med vid besiktningen av efter städningen samt uppmärksamma fönstren i samband med att vi är på plats.

OFFERTERAT PRIS:

Priset ni fått av oss är uträknat på ett snittpris som vi kommit fram till genom alla våra tidigare flyttstäd. Och avser flyttstädning av en ”normalsmutsig” bostad, som av er har städas ett par gånger per månad och gjorts en storstädning någon gång per år. Skulle vi märka att tidsåtgången för ert städ avviker mycket från denna snitt tid, förbehåller vi oss rätten att ta ut en liten extra avgift, dock upp till max 20 % mer.

Som exempel på detta:

Ni har fått ett offererat pris på 3 000 kr.

Då kommer ni i värsta fall att få betala max 3 600 kr.

Vi hoppas på er förståelse för detta.

OBS!

Alla gamla skador måste rapporteras innan städningen påbörjas, vi putsar endast de fönsterrutor som går lätt att öppna. Vid våttorkning av vissa äldre golv diskuteras detta innan städning påbörjas.

BETALNINGAR:

Betalning sker via faktura till våran bankgiro som skickas ut efter utfört arbete. Normalt skickar vi fakturorna nära intill månadsskiftet.

Vi tar ut en faktureringsavgift på 25 kr.

Fakturan har en löptid på 10 dagar för kunder med engångsköp.

För återkommande kunder (så som hemstädning) har vi en löptid på 30 dagar.

Betalas inte fakturan inom löptiden skickas en påminnelsefaktura med en påminnelseavgift på 60kr.